Амортизатор. Википедия амортизатор


Амортизатор — Вікіпедія

Матеріал з Вікіпедії — вільної енциклопедії.

Амортизаційний пристрій на мотоциклі BMW R75/5 Мініатюрні амортизатори

Амортизатор (фр. amortir — ослабляти) — пристрій для пом'якшування ударів у конструкціях машин і споруд з метою захисту їх від вібрацій та великих навантажень. Широко застосовується в техніці.

Амортизатор вибійний — пристрій, що встановлюється між буровим інструментом та буровим ставом для гасіння вібрацій, які виникають при бурінні і спрямовані вздовж бурового поставу.

Амортизатор стояка кріплення — пристрій, який забезпечує можливість відхилення стояка від нормального положення відносно покрівлі та підошви у всіх напрямках на допустимий кут.

Амортизатори призначені для перетворення кінетичної енергії переміщення машинних частин, наприклад, коліс автомобіля, візка вагона, шасі літака, корпусу танка в теплову енергію поверхонь тертя у фрикційних амортизаторах, робочої рідини — в гідравлічних та інших. Розрізняють такі основні типи амортизаторів:

  1. Пружинні, в яких енергія переміщення поглинається внаслідок деформації пружин; застосовують їх в автомобілях, мотоциклах, тракторах, вагонах, тепловозах тощо
  2. Гумові, які працюють здебільшого на стиснення або зсув. Мала початкова жорсткість гуми забезпечує амортизацію навіть слабких поштовхів.
  3. Пневматичні амортизатори односторонньої або двосторонньої дії, в яких кінетична енергія переміщення перетворюється на теплову енергію нагріву стисненого в циліндрі повітря. Застосовують їх в телескопічних вилках мотоциклів, у шасі легких літаків тощо.
  4. Фрикційні у вигляді клинових амортизаторів односторонньої або двосторонньої дії, а також у вигляді ресор подвійної дії. В них кінетична енергія перетворюється на теплову, яка виділяється на поверхнях тертя. Такі амортизатори застосовують в паралелограмних вилках передніх коліс мотоциклів, частково в підвісках гоноч

uk.wikipedia.org

Гидравлический амортизатор - Википедия

Материал из Википедии — свободной энциклопедии

(перенаправлено с «»)Текущая версия страницы пока не проверялась опытными участниками и может значительно отличаться от версии, проверенной 16 ноября 2015; проверки требуют 14 правок. Текущая версия страницы пока не проверялась опытными участниками и может значительно отличаться от версии, проверенной 16 ноября 2015; проверки требуют 14 правок.

Амортиза́тор (от фр. amortisseur) — устройство для гашения колебаний (демпфирования) и поглощения толчков и ударов подвижных элементов (подвески, колёс), а также корпуса самого транспортного средства, посредством превращения механической энергии движения (колебаний) в тепловую.

Амортизаторы применяются совместно с упругими элементами пружинами или рессорами, торсионами, подушками и т. п. для гашения свободных колебаний больших масс и предотвращения высоких относительных скоростей меньших масс, связанных упругими элементами.

Не следует путать внешне похожие гидравлический трубный амортизатор и газовую пружину. Последние также часто встречаются в автотехнике и быту, но имеют другое назначение (а именно — создание толкающего усилия на штоке). Справедливости ради надо отметить, что чистых гидравлических амортизаторов почти не встречается, они всегда немного подпружинены избыточным давлением газа в бустере. Чистые газовые пружины (без дополнительного с

encyclopaedia.bid

Амортизатор - Википедия

Материал из Википедии — свободной энциклопедии

Текущая версия страницы пока не проверялась опытными участниками и может значительно отличаться от версии, проверенной 16 ноября 2015; проверки требуют 12 правок. Текущая версия страницы пока не проверялась опытными участниками и может значительно отличаться от версии, проверенной 16 ноября 2015; проверки требуют 12 правок.

Амортиза́тор (от фр. amortisseur) — устройство для гашения колебаний (демпфирования) и поглощения толчков и ударов подвижных элементов (подвески, колёс), а также корпуса самого транспортного средства, посредством превращения механической энергии движения (колебаний) в тепловую.

Амортизаторы применяются совместно с упругими элементами пружинами или рессорами, торсионами, подушками и т. п. для гашения свободных колебаний больших масс и предотвращения высоких относительных скоростей меньших масс, связанных упругими элементами.

Не следует путать внешне похожие гидравлический трубный амортизатор и газовую пружину. Последние также часто встречаются в автотехнике и быту, но имеют другое назначение (а именно — создание толкающего усилия на штоке). Справедливости ради надо отметить, что чистых гидравлических амортизаторов почти не встречается, они всегда немного подпружинены избыточным давлением газа в бустере. Чистые газовые пружины (без дополнительного сопротивления движению), наоборот, встречаются довольно часто.

encyclopaedia.bid